Коли необхідний логопед дефектолог?

Стикаючись з тим, що у дитини виникли мовні проблеми, багато батьків стурбовані вибором фахівця. Тоді знайомі починають говорити, що потрібен тільки логопед психолог або логопед дефектолог. Як розібратися, хто є хто? І хто дійсно необхідний у вашому випадку.

Логопеди найчастіше працюють над корекцією звуковимови, правильною постановкою звучання того чи іншого звуку, а логопеди дефектологи працюють з дітьми, що мають діагноз загальне недорозвинення мови, з затримкою психічного розвитку, з дітьми з ознаками олігофренії, аутизму. Логопедів часто готують педагогічні вузи на дефектологических факультетах, тому дуже часто логопеди ведуть практику і як логопед дефектолог. Звертаючись до фахівця, знайте, що вони в свою чергу диференціюють свою практику, тобто логопед дефектолог може займатися, наприклад, тільки з учнями, які мають загальне недорозвинення мови і дітьми з ознаками аутизму, а ось з дисграфією і з ДЦП не братися, вважаючи за краще працювати в певному секторі. Так що якщо є можливість, то дізнайтеся, скільки часу практикує ваш фахівець і добре б, якби його напрацювання були пов’язані саме з вашим питанням.

Для дітей з серйозними порушеннями мови, якими є моторна алалія, афазія, дислалия, ОНР, обов’язково супровід і корекція мови фахівцями. У своїх заняттях логопед дефектолог орієнтується не тільки на постановку звуків, а й на розширення словника, вдосконалення граматичної будови і зв’язного мовлення. Цілі занять, які проводить логопед дефектолог. Логопед дефектолог після детально проведених тестів, які були покликані визначити ступінь необхідної допомоги дитині з певним рівнем розвитку мови, становить приблизний план, за яким будуть проходити заняття. В процесі роботи цей план коригується залежно від того, наскільки дитина швидко втомлюється, як довго виконує ті чи інші завдання. Наприклад, логопед дефектолог зауважив, що заняття проходять успішно тоді, коли завдання швидко чергують один одного, навіть якщо вони і потім повторюються, а ось під час тривалого виконання, дитина швидко втрачає інтерес і робить все неохоче і неякісно. Тоді такі заняття формуються таким чином, щоб не погасити інтерес до уроків, продовжуючи успішну корекцію. Мобільні педагоги, завжди будуть йти назустріч дитині, розуміючи, що це піде на наближення бажаного результату. Тому, коли вони присутні на заняттях, дивіться, як логопед дефектолог веде свою роботу і як ваша дитина сприймає ті чи інші завдання.

Заняття в складних випадках мовних проблем, повинні бути спрямовані не тільки на вдосконалення мовних навичок, а й обов’язково на засвоєння лексичних тим, вміння узагальнювати і робити висновки, вміння визначати причинно-наслідковий зв’язок, розвиток розуміння абстрактних значень, всього того, що обов’язково супроводжує загальна недорозвинення мови. Спеціаліст може запропонувати вам кілька вправ для самостійного виконання з дитиною, найчастіше ці вправи спрямовані на вдосконалення дрібної моторики, яка безпосередньо пов’язана з розвитком мови.

Для розвитку дрібної моторики є дуже успішні методики, як одна з них, хороша для дітей пальчикова гімнастика. Всі вправи по пальчикової гімнастики можуть супроводжуватися вимовою, заучування віршів. Таким чином, розвиваємо дрібну моторику і збагачуємо дитини знаннями. Збирання дрібних конструкторів, викладання мозаїки, викладання малюнків, фігурок із сірників, все це зацікавить дитини і допоможе правильному формуванню і стимуляції мови. Є дивовижна штука – суджок, така маленька пружинка, яка одягається на пальчик, вона теж будуть корисна для масажу пальчиків. Масажі вушних раковин, стоп, – пробуйте все, щоб допомогти малюкові.

Виконуйте домашні завдання логопеда, більше грайте в рольові ігри, читайте книги і вірші, а найголовніше, дайте дитині можливість отримувати нові враження. Саме нові враження добре стимулюють розвиток мови. Тому при першій же можливості виїжджайте на природу, турбазу та говорите, говорите з дитиною! А логопед дефектолог, на своїх заняттях буде проводити свою корекцію. Тільки таким чином, в тісній співпраці з фахівцями, можна досягти і закріпити необхідний і бажаний результат.