В якому віці звертатися до логопеда?

Якщо ваша дитина майбутній депутат, актор або політик – йому обов’язково знадобиться правильна мова! Наприклад, Гоша Куценко, відомий артист, два роки, вже поступово в Школу-Студію МХАТ, болісно позбавлявся від неправильної «р». Якби не його фантастичне завзятість і сила волі, ми б так і не дізналися прекрасного артиста – адже йому був поставлений ультиматум педагогами інституту – або НЕ гаркавити, або міняти професію …

Як боротися з мовними труднощами? Головне – вчасно приділити увагу мовним дефектів і звернутися до фахівця, тобто до логопеда. У дорослому віці буде набагато важче вчитися говорити букву «р», «л» або позбавлятися від заїкання!

В якому віці пора звертатися до логопеда? Раніше існувала така думка, що до п’яти років турбуватися нема про що, у дитини ще тільки формується мовний апарат і рано робити якісь висновки. Але наука не стоїть і на місці. Зараз, в сучасному світі, можна відстежити мовні порушення набагато раніше – а значить і попередити їх!

Активно говорити малюки починають приблизно в півтора, два роки. Звичайно, в цей час ще звукова сторона мови трошки страждає. Малюки можуть сюсюкати, погано вимовляти якісь звуки, взагалі не вимовляти дуже складні звуки “л”, “р”, “ш”, якісь звуки замінювати один на одного, але все одно вони вже намагаються говорити пропозиціями. Щось до вас донести.

Але якщо ви бачите, що за багатьма параметрами – в руховому розвитку, мови, ваш малюк відстає від однолітків, то варто краще зайвий раз звернутися до логопеда-дефектологу і упевнитися в тому, що все нормально. Як правило, мама зауважує з самого раннього віку якісь порушення або особливості розвитку своєї дитини. У такому випадку рекомендую звернутися до фахівця навіть в ранньому віці – ще не для лікування, але для своєчасної консультації. На цьому етапі логопед може дати дуже цінні поради – як уникнути мовних відхилень. Не покладайтеся на поради подруг і книжки – кожна дитина індивідуальна. Швидше за все, при ранній консультації вам вдасться взагалі уникнути в подальшому мовних проблем і досить утомливих занять по виправленню звуків.

Які поради може дати логопед на ранній стадії? Крім індивідуальних рекомендацій, які ви отримаєте від фахівця і які будуть підібрані саме для вашого малюка, лікар порекомендує загальні профілактичні заняття. Вони зовсім не складні. Під час прогулянок намагайтеся постійно розмовляти з дитиною, навіть якщо йому не більше 7- 8 місяців. Коли він показує вам на якісь предмети, будинки, називайте їх і розповідайте, з чим вони пов’язані … Коли він підростає, в 1,5 – 2 роки дуже важливо вимовляти фрази, наприклад: “Міша зараз піде гуляти. Миша надягає шапку. » Допомагайте дитині говорити це разом з вами.

Так як з дитиною доведеться багато грати – частина ігор присвятіть пальчикової моторики – успіх цих ігор важко переоцінити. Адже відомо, що мова безпосередньо пов’язана з пальчикової моторикою, вона моторика – артикуляційна. Що це за ігри? Їх дуже багато – попросіть дитину замалювати щось олівцем, збирайте разом пазли, є спеціальні дошки, в які потрібно вставляти відповідні картинки. Ще можна разом розбирати квасоля і горох або зламати довгі макарони на рівні шматочки і скласти з них якусь форму. Або зібрати будиночок із сірників.

Дуже корисно робити вправи з язичком, які спрямовані не на постановку якогось звуку, а просто на зміцнення м’язів мовного апарату. Це допоможе сформувати хороший фундамент, щоб на нього міцно встали стіни мовного дому і дитині було б легше вчитися говорити.

Якщо дитячий логопед призначив вашій дитині, крім занять в поліклініці ще й домашні завдання – ви можете зіткнутися з певними труднощами. Більшість дітей відмовляються виконувати ці нудні вправи перед дзеркалом, крутяться або взагалі говорить “не хочу – не буду”. Тут вам доведеться проявити терпіння і включіть вашу фантазію. Дійсно, дитині нудно і абсолютно нецікаво слухати “повторюй 10 разів, покажи мову, потім закрий рот”. Це дуже нудно навіть для дорослого і тут можна піти на хитрість і придумати якусь казку, наприклад про «веселого язичка». Прочитати йому і придумати, що цей язичок вміє робити, а потім сказати, а твій язичок, що вміє робити? А давай його навчимо робити ось це ось вправа. Або можна запропонувати дитині бути логопедом і вчити якусь іграшку чи ляльку. «Ти ось знаєш ось ці вправи, тобі логопед вже пояснив? Ну, покажи тепер, як лялька повинна навчитися говорити! » Дитина обов’язково включитися в гру і у вас все вийде!
Який висновок можна зробити з вищесказаного? Не бійтеся сходити до логопеда. Постарайтеся це зробити якомога раніше, отримаєте необхідні рекомендації і врахуйте їх, граючи з дитиною. Повірте, вам потім не доведеться витрачати час на виправлення помилок, і ваша дитина виросте здоровою, гармонійним і позбавленим комплексів неправильної мови …